5 sierpnia 2020
Anita Kruczykowska
Udostępnij

Informacja BON TURYSTYCZNY

Polski Bon Turystyczny  jest  jednorazowym  świadczeniem  w  wysokości  500  zł  na  każde  dziecko  do  18  roku  życia.  Rodziny z dzieckiem z orzeczeniem o niepełnosprawności będą mogły otrzymać również dodatkowe świadczenie w formie uzupełnienia bonu w wysokości 500 zł (w tym przypadku do wykorzystania będzie kwota 1000 zł). Środki będą przyznawane niezależnie od dochodów. Celem bonu jest wsparcie polskich rodzin i branży turystycznej, która odczuła skutki pandemii COVID – 19. Realizatorem  świadczenia  jest ZUS. Bon turystyczny w formie elektronicznej będzie ważny do końca marca 2022 roku.

Osoby uprawnione do bonu mogą go aktywować na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Po aktywacji mogą nim zapłacić za usługi hotelarskie lub imprezy turystyczne w podmiotach zarejestrowanych na PUE ZUS i wpisanych na listę przez Polską Organizację Turystyczną.

Aby skorzystać z bonu turystycznego nie trzeba składać wniosku. Wystarczy aktywować bon na PUE ZUS (w zakładce [Ogólny], w menu bocznym jest zakładka [Polski Bon Turystyczny] >[Mój bon]). Osoby, które mają dziecko niepełnosprawne mogą skorzystać także z dodatkowego świadczenia w formie bonu. Powinny najpierw aktywować bon a następnie złożyć na PUE ZUS „Oświadczenie osoby uprawnionej w celu ustalenia prawa do dodatkowego świadczenia w formie Polskiego Bonu turystycznego”(DBT) i dołączyć do niego skan lub zdjęcie orzeczenia dla dziecka o niepełnosprawności lub niezdolności do pracy.  

Lista podmiotów, w których można skorzystać z bonu jest na stronach: www.bonturystyczny.gov.pl, www.pot.gov.pl, www.polska.travel. Do 1 sierpnia na tą listę wpisało się ponad 7 tys. przedsiębiorców turystycznych i organizacji pożytku publicznego. Płatność bonem w tych podmiotach może przyjąć tylko recepcjonista, który korzysta z aplikacji przygotowanej przez ZUS, dostępnej na stronie bonturystyczny.zus.pl.

Podmiot turystyczny może mieć wielu recepcjonistów. Każdy recepcjonista, który ma przyjmować płatności bonem musi mieć swój profil na PUE ZUS.

Uprawnienia do przyjmowania płatności nadaje recepcjonistom menadżer podmiotu turystycznego na PUE ZUS. Menadżer może również przyjmować płatności bonem, ale musi się wpisać na listę recepcjonistów na PUE ZUS.

W przypadku pytań o bon turystyczny, zachęcamy do kontaktu ze specjalną całodobową infolinią dotyczącą Polskiego Bonu Turystycznego pod numerem telefonu 22 11 22 111, adres e-mail bon@zus.pl.

Więcej informacji o Polskim Bonie Turystycznym.